۱۰ راهکار کلیدی که سرعت ویندوز۱۰ را افزایش میدهد
نوشته شده توسط : حمید

۱- حذف بلااستفاده ها

 

1-uninstall-crapware-300x280

 

نرم افزارهای از پیش نصب شده توسط سازندگان همواره بعنوان یک موضوع می باشد و مشاهده شده که روی یک سیستم حدود ۲۰ برنامه بعنوان راهنما نصب شده است .

بروی دکمه استارت و سپس all apps کلیک نمایید و براحتی روی هر برنامه که مدنظرتون هست راست کلیک و سپس uninstall کلیک نمایید.

نکته : ویندوز ۱۰ شامل دو نوع برنامه می باشد.برنامه های سنتی دسکتاپ و  برنامه های مدرن فروشگاهی ویندوز. برای حذف برنامه های دومی باشد به بخش تنظیمات صفحه Apps & Features مراجعه نمایید. در این صفحه همه برنامه را مشاهده می نمایید و با ابزارهای کنترل که در اختیارتون قرارداده می توانید قابلیتهای (Features) را فعال یا غیر فعال کنید.

۲- محدودیت فرآیندهای راه اندازی

 

2-limit-startup-processes-300x283

 

بسیاری از برنامه های نصب شده ، فرایندهای جانبی  در هر زمان که کامپیوتر راه اندازی میشود را اجرا می کند درصورتیکه نیازی به اجرای آنها برای هر بار نمی باشد.

با فشردن کلید های Ctrl-Shift-Esc برنامه Task Manager را فراخوانی کنید سپس از تب Startup می توانید برنامه هایی که در هنگام لود ویندوز اجرا می شوند را مشاهده نمایید .  در ستون status وضعیت هریک از برنامه ها را نشان داده می شود، شما می توانید روی هر کدام از آنها راست کلیک کرده و ضعیت آن را تغییر دهید.

نکته:ستون Startup Impact  تاثیر هر برنامه در لود ویندوز را  نشان می دهد.

۳- هارد دیسک خود را تمیز کنید

 

3-clean-up-your-disk-239x300

 

از منوی استارت ، کلمه Disk Cleanup  را تایپ نمایید. ابزار Disk Cleanup که همراه همیشگی نسل های مختلف ویندوز بوده اجرا می شود . Disk Cleanupفایلهای بیهوره مثل فایلهای موقت ، صفحات وب آفلاین و … را بروی هارد دیسک  پیدا میکنند و پیشنهاد حذف آنها را میدهدهمچنین بهتر است بصورت برنامه ریزی شده disk defragmenter را اجرا نمایید .

نویسنده پیشنهاد م یکند برناه ویژه بهبود فعالیت های کامپیوتر بنام   Iolo System Mechanic 14  را استفاده نمایید .

۴- اضافه کردن ram  بیشتر

همیشه یکی از گزینه های افزایش سرعت کامپیوتر  افزایش رم می باشد.برای خیلی از دستگاه های امروزی مانند تبلت  اضافه کردن رم یک گزینه نیست . اگر از یک رایانه رو میزی (desktop)استفاده می کنید .  میتوانید با پیدا کردن رم های مناسب سرعت کامپیوتر خودرا افزایش دهید.

۵- استفاده از هارددیسک SSD  Solid-State Drive

هارددیسک های SSD سرعت فوق العاده بالایی دارند . اگر بعنوان پارتیشن ویندوز و برنامه های تخصصی مثل Adob Photoshop از یک هارددیسک SSD استفاده کنید سرعت بی نظیر اجرای ویندوز و نرم افزار ها قابل لمس می باشد.

۶- ویروس و بد افزارها

یکی از وظایف بدافزارها استفاده بیش از اندازه از منابع سخت افزاری می باشد.ممکن است رم سیستم و یا حتی CPU بدون علت خاصی بیش از اندازه استفاده شوند بخاطر همین استفاده از یک نرم افزار امنیتی اجتناب ناپذیر است.

۷-  تغییر تنظیمات پاور به حداکثر کارایی

 

7-change-power-settings-to-maximum-performance-300x187

 

البته  اگر به فکر ذخیر باتری لپتاپ خود هستید این گزینه مناسب نیست اما اگر رایانه های رو میزی استفاده میکنید حتما این گزینه را انجام دهید. از کنترل پنل  ابتدا گزینه  System and Security و سپس گزینه  Power Optionsرا انتخاب کنید .با کلیک بر روی منوی بازشونده در سمت راست گزینه High Performance را انتخاب نمایید.

۸- استفاده از رفع مشکل عملکرد

 

8-use-the-performance-troubleshooter-300x186

 

در باکس کورتانا troubleshooting را تایپ نمایید و  با انتخاب System and Security مسائل مربوط به عملکرد را مشاهده می نمایید. هر یک از انها را اجرا نمایید و عیب هایی که باعث افت سرعت شده اند را برطرف نمایید.

۹- تغییر ظاهر در بخش Performance Options

 

9-change-appearance-in-performance-options-dialog-204x300

 

به راحتی با تایپ appearance در کورتانا می توانید به صفحه مورد نظر دستیابید . انتخاب گزینه Adjust for best performance می تواند موثر باشد همچنین می توانید موارد مد نظر خود را فعال یا غیر فعال کنید.درانتخاب گزینه ها دقت نمایید چون با انتخاب این گزینه های می توان افکت های بصری را فعال یا غیر فعال نمایید.

۱۰ – غیر فعال کردن جستجوی نمایه ای (Search Indexing)

 

10-turn-off-search-indexing-300x227

 

نمایه سازی جستجو منابع سخت افزاری زیادی را مصرف میکند. اگر شما از بخش جستجو زیاد استفاده می کنید ممکن سرعت رایانه کمتر شود. برای غیر فعال کردن نمایه سازی کافیست در استارت index را تایپ و گزینه  Indexing Options را در صدر نتایج مشاهده نمایید.

پس از باز شده صفحه  Indexing Options دکمه Modify  را کلیک نمایید.

نکته : برای حذف نمایه سازی بهتر است سرویس نمایه سازی را متوقف کنید. بروی My Computer  راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب و بروی گزینه Services and Applications دابل کلیک کرده و گزینه Services را انتخاب نمایید. گزینه Windows Search را پیدا ، سپس بروی آن دابل کلیک نمایید تا پنجره Properties بازشود . از بخش Startup type گزینه  Disabled را انتخاب نمایید وسپس OK را بفشارید




:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 868
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: